مواردی که باید در هنگام نقاشی ساختمان رعایت کرد

برای انجام نقاشی ساختمان همواره باید نکاتی را در انتخاب رنگ، نکات مهم در زمان اجرای نقاشی و مهم ترین موارد برای ارائه خروجی یک نقاشی ساختمان ایده آل را رعایت کرد. در این مقاله قصد داریم مجموعه نکاتی در مورد نقاشی ساختمان گرد هم آورده ایم تا به شما همراهان عزیز ارائه نماییم.

نکات نقاشی ساختمان

نکات نقاشی ساختمان

بنظر شما رنگ ساختمان چقدر در روحیه ساکنین تاثیر می گذارد؟ آیا امکان دارد با رنگ بتوان چهره ای زیبا به زندگی و اثاثیه منزل داد؟ بله جواب دو سوال بالا مثبت است. رنگ های مرده، رنگ و رو رفته و تکراری باعث ایجاد دلزدگی در افراد می شود که گاه به اشتباه رو به تغییر اثاثیه می آورند و یا فکر می کنند باید خانه جدید بخرند.

در برخی مواقع مشاهده می شود افراد فکر می کنند با تغییر در دکوراسیون داخلی می توانند حال و هوایی تازه به خانه و محل سکونت خود ببخشند اما چیزی که مطرح می شود هزینه های گزاف در هر یک از موارد گفته شده است که ممکن است تقبل آن از عهده همه خارج باشد. آیا می دانید با نقاشی ساختمان می توان بازسازی ساختمان های قدیمی و زیبا سازی خانه های نوساز را داشت؟ می دانید چطور می توان با ترکیب رنگ های بی نظیر و ساتادانه خانه خود را به محیطی دلنشین و دوست داشتنی تبدیل کرد؟

آیا از رنگ دیوارهای خانه‏ تان خسته شده‌‏اید؟ دلتان می‏خواهد در و دیوار رنگ جدیدی داشته باشد؟
شاید با خودتان بگویید: «خب اینکه کاری ندارد. رنگ و قلمو را بر می دارم و یک تغییر دکوراسیون حسابی انجام می‏دهم» اما کارشناسان نقاشی ساختمان توصیه می‌کنند که این کار را با دقت و توجه بیشتری انجام دهید و مراقب سلامت خود، افراد خانواده و همسایه‌هایتان باشید.

چه نکاتی را باید موقع رنگ زدن خانه رعایت کنیم

بیشتر رنگ‌ها حاوی حلال‌هایی هستند که موجب نرمی ‌و روانی رنگ شده و هنگام خشک شدن رنگ، تبخیر می‌شوند. این مواد می‌تواند به سلامت آسیب برساند. مثل تینر
تماس کوتاه‌ مدت با این مواد می‌تواند علایمی‌ مانند تحریک و قرمزی پوست، خستگی و تهوع، سردرد و سرگیجه ایجاد کند.
تماس طولانی‌ مدت می‌تواند مشکلات بهداشتی بیشتری مانند آسیب سیستم اعصاب مرکزی، کبد و کلیه ایجاد کند.
کودکان، زنان باردار، افرادی با مشکلات تنفسی و ریوی و افرادی که به دلیل نوع شغل‌شان بیشتر با این مواد تماس دارند، بیش از دیگران در معرض خطر هستند.

نکات نقاشی ساختمان

نکات هنگام خرید رنگ

۱- هنگام انتخاب و خرید رنگ نقاشی ساختمان، بهتر است رنگ‌هایی را که در آب حل (حلال آب مثل اکریلیک) می‌شوند، انتخاب کنید. رنگ‏هایی که در آب حل می‌شوند، برای پاک کردن به حلال‌های شیمیایی که به پوست و سیستم تنفسی آسیب می‌رسانند، نیازی ندارند.

از اسپری کردن رنگ پرهیز کنید، زیرا ذرات رنگ به اطراف پخش می‌شوند (گرده رنگ)

۲- هنگام خرید رنگ نقاشی ساختمان با پرسش از فروشنده و مطالعه اطلاعات روی برچسب محصول، رنگ سالم‌تری را انتخاب کنید. برخی رنگ‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد شیمیایی خطرناک هستند.

۳- نگهداری از باقی‌مانده رنگ کار آسانی نیست. از همان ابتدا به اندازه‌ای که می‌خواهید، خرید کنید و در صورت لزوم، قوطی‌های کوچک رنگ را انتخاب کنید.

نکات قبل از رنگ کردن خانه

۱- اطلاعات و راهنمای برچسب قوطی رنگ را به دقت بخوانید.

۲- اگر در خانه ‏های آپارتمانی زندگی می‌کنید، همسایه‌ها را از این کار مطلع کنید و به مدیر ساختمان اطلاع دهید.

۳- اگر این کار را با برنامه‌ریزی انجام دهید، بهتر است. ممکن است دیگران هم تصمیم بگیرند هم‌ زمان با شما این کار را انجام دهند.

نکات هنگام رنگ کردن خانه

۱- از اسپری کردن رنگ پرهیز کنید. هنگام اسپری کردن رنگ، ذرات رنگ به اطراف پخش می‌شوند.

۲- در و پنجره‌ها را باز بگذارید و از تهویه مناسب هوا استفاده کنید.

۳- سیستم‌های خنک‌کننده برای این کار کافی نیستند و هوای آلوده داخل خانه را خارج نمی‌کنند.

۴- همیشه هنگام رنگ و نقاشی، تهویه مناسب داشته باشید.

۵- اگر نمی‌توانید تهویه مناسب ایجاد کنید از ماسک دهان استفاده کنید.

۶- برای پیشگیری از آسیب‌های پوستی مراقب باشید، رنگ و حلال‌ها به‌ طور مستقیم با پوست دستتان تماس نداشته باشند.

۷- از وسایل حفاظت فردی مانند دستکش و عینک و ماسک استفاده کنید.

۸- ماسک مناسب تهیه کنید و توجه داشته باشید که ماسک‌های گرد و غبار، حلال‌ها را عبور می‌دهند.

۹- در فواصل مشخصی به خودتان استراحت کوتاهی بدهید و چند دقیقه در هوای آزاد تنفس کنید.

۱۰- کودکان و خانم‌های باردار را از محل دور نگه دارید.

بهتر است پنج تا شش روز پس از رنگ کردن هم، خانه را خالی بگذارید. حلال‌ها و ذرات رنگ و مواد سمی ‌و محرک تا چند روز در فضا باقی می‌ماند و استنشاق این مواد سبب سردرد و حالت تهوع می‌شود

۱۱- برای پیشگیری از اینکه بخارات و آلودگی‌ها وارد خانه همسایه‌ها نشود، مدیر ساختمان را مطلع کنید و از تهویه بیشتر و بهتری استفاده کنید.

۱۲- اگر از رنگ‌های روغنی نقاشی ساختمان استفاده می‌کنید، بیشتر دقت کنید. این رنگ‌ها مخاطرات سلامتی بیشتری دارند و خطر حریق و آتش‌سوزی‌شان هم بیشتر است. (در هنگام آتش سوزی آرامش خود را حفظ کنید و پارچه خیس روی رنگ آتش گرفته بندازید تا با نرسیدن اکسیژن خاموش شود.)

۱۳- مراقب منابع آتش و شعله باشید و کهنه‌ها و پارچه‌های آغشته به رنگ و حلال را در ظروف فلزی دربسته بگذارید.

۱۴- هنگام رنگ زدن نقاشی ساختمان خانه سیگار نکشید. سیگار علاوه بر بیشتر کردن خطر حریق، موجب تشدید علایم مسمومیت با مواد شیمیایی و حلال‌های رنگ هم می‌شود.

۱۵- درب قوطی‌های رنگی نقاشی ساختمان را که از آنها استفاده نمی‌کنید، بسته نگه دارید و آنها را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

نکات بعد از رنگ کردن خانه

۱- پس از اتمام کار، مواد باقیمانده را بردارید و لکه‌های رنگ را پاک کنید.

۲- رنگ را از دیواره قوطی پاک کنید.

۳- درب قوطی را بگذارید و با ضربه چکش آن را محکم ببندید و جایی دور از گرما و سرما ذخیره کنید. برخی رنگ‌ها حاوی حلال‌ها و مواد قابل اشتعال و انفجار هستند که می‌توانند سمی‌ هم باشند.

۴- برای ذخیره کردن و نگهداری طولانی‌مدت رنگ، طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی عمل کنید.

۵- بهتر است در صورت امکان، اضافه رنگ را به فردی که لازم دارد، بدهید. (هزینه آنچنانی ندارد)

۶- مدت دو تا سه روز پس از تمام شدن رنگ خانه، در و پنجره‌ها را باز بگذارید و تهویه مناسب داشته باشید تا رنگ زودتر خشک شود.

۷- بهتر است پنج تا شش روز پس از رنگ کردن هم، خانه را خالی بگذارید. حلال‌ها و ذرات رنگ و مواد سمی ‌و محرک تا چند روز در فضا باقی می‌ماند و استنشاق این مواد سبب سردرد و حالت تهوع می‌شود.

اکیپ نقاشی ساختمان در تهران

یک نقاش ساختمان قبل از نقاشی چه نکاتی را باید رعایت کند؟

یک نقاش به خوبی می داند برای آنکه خروجی مطلوب ارائه نماید و مشتریان خود را راضی نگهدارد چه باید بکند. این افراد استادکاران حرفه ای هستند که هر آنچه را که امروز به مشتریان خود ارائه می کنند حاصل سال ها تلاش و تجربه است:

  1. ابتدا به بررسی دیوارها و سطوحی که باید نقاشی شود می پردازند تا هرگونه خرابی، پوسته، رطوبت را شناسایی کرده و در صورت امکان با توافق مشتری ان را رفع نمایند. برای بازسازی و مرمت دیوارهای فرسوده اجازه می دهند رطوبت دیوار به کلی خشک شود سپس اقدام به رنگ آمیزی می نمایند. در نظر داشته باشید اگر به صورت شخصی می خواهید اقدام به نقاشی ساختمان کنید هرگونه نشستی و رطوبت در محل را جدی بگیرید زیرا رطوبت سطوح باعث از بین رفتن اثر رنگ روی دیوار می شود و در مدت زمان کمی رنگ دچار برآمدگی و پوسته می شود که به زودی از دیوار جدا شده و هر آنچه را که هزینه کرده اید را هدر می دهد.
  2. نقاشان حرفه ای ساختمان ناهمواری ها، برجستگی ها و عیوب دیوار را برطرف می کنند تا سطح یک دست و یکنواختی را قبل از نقاشی ساختمان به دست آورند. یکدست شدن دیوار باعث می شود رنگ جلوه بهتری داشته باشد و سطح، جذابیت و کیفیت رنگ را بخوبی نشان دهد.
  3. لوسترها، کلید و پریزهای برق، تابلو ها و تمامی اشیاء تزئینی روی دیوارها و سقف باید برداشته شوند تا علاوه بر آنکه سطح یکدست رنگ شود، مانع از کثیف شدن آن ها شود. همچنین نقاشان حرفه ای ساختمان به همراه خود روزنامه و یا پارچه های برزتی دارند تا در کف اتاق ها قرار دهند و از پاشیده شدن رنگ به سایر قسمت ها جلوگیری نمایند. زیرا برخی رنگ ها به دلیل چسبندگی و مقاومت بالا پس از خشک شدن تمیز شدنشان کاری بس دشوار و زمانبر است.
  4. ابزارهای مهمی همچون نردبان، قلم مو، غلطک، چتکه، سطل ساخت رنگ و غیره را به همراه خود دارند. قبل از آنکه از ابزارهای نقاشی ساختمان استفاده کنند از تمیز بودن آن ها اطمینان می یابند تا هیچ مشکلی در زمان اجرای رنگ با آن ها نداشته باشند.

قبل از آنکه نقاشان ساختمان کار خود را شروع کنند چه باید کرد؟

همانطور که یک نقاش ساختمان برای نقاشی باید نکاتی را رعایت کند، مشتری نیز در مقابل وظایفی را بر عهده دارد که مهم ترین موارد به شرح زیر است:

  1. بهتر است برای انتخاب رنگ از کارشناسان و فروشندگان معتبر رنگ کمک بگیرید و بهترین رنگ ها را انتخاب کنید. اگر رنگ را برای مناطق مرطوب می خواهید بهتر است از رنگ های ضد آب و مقاوم استفاده کنید تا ماندگاری بالاتری در مقابل عوامل جوی و بیرونی از خود نشان دهد. همچنین برای مناطق گرم و خشک، رنگ های عایق گرما و مقاوم در برابر نور خورشید را انتخاب کنید تا نتیجه ای را که می خواهید در طول سالیان متمادی به شما بدهد. برای نقاشی بیمارستان ها باید از رنگ های ضد آب و آنتی باکتریال استفاده کنید که نه تنها شستن و نظافت آن ها آسان است بلکه کمتر میکروب و عامل بیماری زا را در خود جای می دهند. همچنین نقاشی رستوران و کافه باید از رنگ های قابل شستشو، انتی باکتریال، عایق گرما استفاده کنید تا بهداشت محیط و سلامت افراد تامین شود. شاید بهتوان به عنوان بهترین پیشنهاد رنگی، خرید رنگ های اکریلیک را پیشنها دهیم در همه موارد فوق برگزینیم. رنگ های اکریلیک، دستاوردی فوق العاده است که کمتر ویژگی های آن را در میان سایر رنگ ها می بینیم. از این رو نقاشی ساختمان با رنگ های اکریلیک مناسب ترین انتخاب خواهد بود.
  2. وسایل را در گوشه ای از اتاق یا ساختمان قرار دهید و روی آن ها را با کاور بپوشانید تا در معرض ریزش رنگ قرار نگیرند و آلوده نشوند. البته در بهترین حالت پبشنهاد می کنیم وسایل را از اتاق دور کنید تا در معرض رنگ قرار نگیرند.
  3. در صورتی که ابزارها و تزئینات دیواری غیر قابل جدا شدن هستند با دقت روی آن ها را با روزنامه، نایلون و سایر ابزارهای حفاظتی بپوشانید تا رنگ به آن صدمه ای نرساند.
  4. از رفت و آمد زیاد در زمان اجرای رنگ، خودداری کنید و اجازه دهید نقاش ساختمان با تمرکز و دقت به کار نقاشی ساختمانتان خاتمه دهد. همچنین از ورود کودکان به محل خودداری کنید، زیرا برخی رنگ های شیمیایی اثرات ناخوشایندی را روی دستگاه تنفسی شان خواهد گذاشت.

 نقاشی ساختمان پارس پینتر

چطور رنگ مناسب منزل را انتخاب کنیم؟

برای آنکه رنگ نقاشی ساختمان به شما بهترین خروجی را بدهد بهتر است از افراد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید تا بهترین ها را به شما معرفی نمایند:

  1. رنگ اتاق ها را با توجه به اثاثیه انتخاب کنید تا هارمونی رنگ در کل فضا حفظ شود. به راحتی می توانید با این همخوانی رنگ نقاشی مدرن ساختمان را داشته باشید و یا حتی فضایی کلاسیک و لوکس را برای خود فراهم آورید.
  2. برای بزرگ تر نشان دادن خانه بهتر است از رنگ های روشن در سقف استفاده کنید تا فضای خانه را دلباز تر و آرام تر نشان دهد.
  3. از رنگ هایی استفاده کنید که بوی نامطبوع ندارند و پس از اجرا بدون معطلی بتوان از محیط استفاده کرد. بهترین رنگ ها نه تنها از مقاومت و چسبندگی بالایی برخوردارند بلکه بدون بود در کمترین زمان ممکن نیز خشک می شود. این مورد برای ادارات نیز حائز اهمیت است تا پروژه های نقاشی ساختمان در سریع ترین زمان ممکن انجام شود، برای مدت
  4. نیازی نیست خود را پایبند روال و روش های عمومی انتخاب رنگ کنید. اهمیتی ندهید دیگران چه نظری راجه به نقاشی ساختمانتان دارند. توصیه می کنیم هراچه را که به دل دوست داشتنی می پندارید را انتخاب کنید.

رنگ اتاق کودکان بهتر است شاد و مهیج باشد، رنگ اتاق خواب آرام بخش و شادی بخش، رنگ آشپزخانه اشتها آور و دوست داشتنی، رنگ اتاق پذیرایی و نشیمن نیز می توان آرامش بخش و صمیمانه باشد تا جوی پایدار و دلچسب را برای خانواده و میهمانان به وجود آورد.

نکات مهم برای خرید رنگ نقاشی ساختمان

  • اگر قصد خرید رنگ های روغنی را برای نقاشی ساختمان خود دارید، باید بگوییم که با انتخاب این رنگ نور و روشنایی را به زندگی خود دعوت خواهید کرد. رنگ های روغنی در سه نوع متداول براق، نیمه براق و مات است که می توانید برای سقف، راه رو ، اتاق ها و غیره استفاده کرد. اما در نظر داشته باشید این رنگ در زمان اجرای بوی بسیار ناخوشایندی را متصاعد می کند که برای افراد مبتلا به آلرژی و تنگی نفس بسیار خطر ناک است. همچنین رنگ روغنی نه تنها هرگز نمی تواند ایرادات دیوار، همچون ناهمواری ها، درز و ترک ها را پنهان کند بلکه آن ها را در نگاه مخاطب بولدتر خواهد کرد. قیمت رنگ روغنی بسیار ایده آل و ارزان است.
  • رنگ های بدون بوی پلاستیکی به دلیل حلال آب بوی ناخوشایند ندارند و در زمان اجرا نیز هوا را مسموم و غیر قابل تحمل نخواهد کرد. اگر رنگ پلاستیکی را در نمونه مرغوب آن خریداری کنید می توانید از قابلیت شستشوی آن بهره مند شوید. از جمله معایب رنگ پلاستیکی می توان به عدم ماندگاری طولانی مدت آن اشاره کرد.
  • اگر از دو گزینه فوق تا امید شده اید، ما به شما رنگی را پیشنهاد می کنیم که هرگز تجربه چنین رنگی را قبلا نداشته اید. رنگ های اکریلیک شما را شگفت زده خواهند کرد اگر بدانید:
  1. رنگ اکریلیک پایه آب است و در عین حال ضد آب و قابل شستشو.
  2. تنوع رنگی بالا و کیفیت ایده آل
  3. قدرت چسبندگی بالا
  4. در کمترین زمان ممکن خشک می شود.
  5. بدون ایجاد هرگونه حساسیت و اختلال در تنفس
  6. قابل استفاده در نما و داخل ساختمان
  7. مقاوم در مقابل ضربه های فیزیکی

همانطور که می بینید با شناخت رنگ اکریلیک همه انتظارات خود را از سایر رنگ ها قطع خواهید کرد و بدون شک تجربه ای شگفت برایتان خواهد بود.

 

جهت دریافت قیمت و سفارش نقاشی ساختمان با شماره های زیر تماس بگیرید:

09120573172

021-22887682

نقاشی ساختمان پارس پینتر

Summary
Review Date
Reviewed Item
نقاشی و رنگ آمیزی منازل مسکونی ، ادارات و شرکت ها به صورت حرفه ای و سریع
Author Rating
41star1star1star1stargray