معرفی انواع سبک نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان انرژی مثبتی را به فضای داخلی می بخشد از این رو بسیاری تلاش می کنند انواع نقاشی ساختمان را در طراحی داخلی محیط کار یا خانه به کار بگیرند. اگر می خواهید تغییری اساسی و مفید در محیط زندگی یا محیط کار ایجاد کنید. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه با نقاشی ساختمان پارس پینتر باشید.

رنگ به تنهایی توانایی این را دارد که جلوه دکوراسیون داخلی را به طور کلی تغییر دهد. حال اگر در کنار رنگ های متنوع طرحی خاص و زیبا هم روی دیوار پیاده کنید سبب می شود نقاشی ساختمان از حالت یکنواختی خارج شده و جذابیت بیشتری پیدا کند.

در این مقاله نقاشی ساختمان پارس پینتر قصد دارد انواع نقاشی ساختمان را به شما معرفی کند تا بتوانید مطابق با سلیقه تان محیط کار یا زندگیتان را زیباتر کنید.

انواع نقاشی ساختمان

جدیدترین متدهای رنگ آمیزی ساختمان

اگر از آن دسته افراد هستید که تمایل دارید مطابق طرح های مدرن و امروزی ساختمانتان را رنگ آمیزی کنید.  نیازمند شناخت جامعی از جدید ترین متدهای رنگ آمیزی ساختمان هستید. در این بخش به روزترین این متدها را نقاشی ساختمان پارس پینتر به شما معرفی می کند.

 

کالر واش (color wash)

کالر واش از نظر بسیاری از نقاشان ساختمان بیشتر یک تکنیک در رنگ آمیزی است تا یک سبک نقاشی، اما اگر دقیق تر به آن نگاه کنید خواهید دید که می توان به طور قطع کالر واش را روشی برای رنگ آمیزی ساختمان دانست. در کالر واش نقاش به صورت حرفه ای همزمان با رنگ کاری، بافت هایی را روی دیوار ایجاد می کند. در این روش با برس های رنگ مخصوص رنگ های متنوعی را به صورت نامنظم روی دیوار می زنند. در کالر واش دست شما برای انتخاب رنگ و طیف رنگی خاص باز است و می توانید رنگ های دلخواهتان را با هم به کار ببرید و اثری شاهکار را روی دیوار ساختمانتان داشته باشید.

 

رنگ آمیزی ساختمان مولتی کالر

مولتی کالر

مولتی کالر، از جدیدترین طرح ها در نقاشی ساختمان است که توانسته طرفداران بسیاری پیدا کند. رنگ آمیزی با مولتی کالر بسیار راحت و آسان است و می توانید در کمترین زمان رنگ آمیزی را انجام دهید. زیرا در این نوع نقاشی رنگ را با اسپره ای مخصوص روی دیوار زده می شود. زمانی که اجرای مولتی کالر توسط فردی حرفه ای مانند نقاشی ساختمان پارس پینتر انجام می شود خواهید دید که رنگ پس زمینه با رگه هایی از رنگ های مختلف چه جذابیتی به ساختمان می دهد.

 

نقاشی ساختمان متالیک

متالیک

هر سبک نقاشی معمولاً متناسب با فضای داخلی ساختمان انتخاب می شود. رنگ آمیزی ساختمان با رنگ های متالیک بیشتر برای دکوراسیون های لوکس و مدرن کار آمد است. البته منظور از این حرف این نیست که متالیک برای فضاهای سنتی مناسب نیست بلکه این سبک هم خوانی بیشتری با دیزاین مدرن دارد. متالیک حالتی فلز مانندی را به دیوار می دهد برای آن که بتوانید جلوه جذابی از این سبک را داشته باشید پیشنهاد می کنیم بخش محدودی از دیوار را برای رنگ آمیزی متالیک در نظر بگیرید یا اگر دیواری دارید که به نسبت کوچکتر از سایر دیوارهاست برای این سبک نقاشی مد نظر داشته باشید.

 

نقاشی ساختمان پاششی

نقاشی پاششی

اگر می خواهید دیوار ساختمانتان به ویژه اتاق پذیرایی به زیبایی یک بوم نقاشی باشد بهتر است از روش نقاشی پاششی استفاده کنید. در این سبک رنگ را با آب رقیق می کنند سپس با ابزارات مخصوص رنگ ها مختلف را روی دیوار می زنند. بعد از پایان کار بخش رنگ شده همانند طرح سنگ مرمر می شود. در ابتکاری خلاقانه نقاشان ابتدا رنگ را روی بوم های نقاشی می زنند و پس از خشک شدن همانند کاغذ دیواری رو دیوار می چسبانند. نقاشی پاششی معمولاً رنگ هایی ملایمی دارند به همین خاطر احساس آرامش را به فضای داخلی می دهد.

 

رنگ آمیزی دیوار سایه روشن

سایه روشن

برای تغییر فضای داخلی پیشنهاد نقاشی ساختمان پارس پینتر استفاده از روش سایه روشن می باشد. سایه روشن روشی به روز و مدرن است که عمدتا از پایین دیوار تا بالای دیوار طیف رنگی مختلفی استفاده می شود. به طوری که هر چه از پایین به بالا حرکت کنیم از تیرگی رنگ کاسته می شود. می توانید طیف رنگی را با مرز مشخص یا بدون مرز از یکدیگر جدا کنید که این بخش از روش سایه روشن به سلیقه شما بستگی دارد.

 

رنگ آمیزی دیوار با اکلیل

رنگ آمیزی با اکلیل

اگر منزل یا محیط کارتان از نور کمی برخودار است و رنگ آمیزی هایی که تا کنون بیان شده در فضای شما جذابیتی ندارد. بهتر است رنگ آمیزی ساختمان را با اکلیل امتحان کنید. اکلیل کمک می کند محیط داخلی درخشان تر و زیباتر شود. این نوع از نقاشی تغییرات چشمگیری به ویژه در سالن های پذیرایی ایجاد می کند. برای اکلیل کاری کافی است به رنگ فروشی ها مراجعه کنید و اکلیل مخصوص را خریداری کنید.

 

رنگ آمیزی دیوار با بلکا

بلکا

شاید شما هم از طرفداران پر پا قرص کاغذ دیواری باشد و حاضر نباشید به راحتی از آن بگذرید. پیشنهاد می کنیم یکبار بلکا را در ساختمان خود به کار ببرید. بلکا با داشتن الیاف سلولزی حالتی شبیه به کاغذ دیواری دارد پس قطعاً نظرتان را به خود جلب خواهد کرد.

 

نقاشی سه بعدی

نقاشی سه بعدی، شگفت انگیزترین نقاشی است که می توانید برای ساختمانتان به کار ببرید. نقاشی سه بعدی به خاطر طرح های بی نظیرش طرفداران بسیاری پیدا کرده است. طرح های فانتزی سه بعدی برای اتاق کودکان و نوجوانان بیشترین طرح هایی است که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

رنگ آستر

می توان گفت رنگ آستر نقش مهمی در زیباسازی ساختمان ایفا می کند. از این رنگ برای پوشاندن عیب و نواقص ساختمان استفاده می شود زیرا رنگ آستر عیب و لک را بر سرعت می پوشاند.

 

نقاشی ساختمان با غلطک طرح دار و شابلون

رنگ آمیزی با ابزار ساده

انواع نقاشی ساختمان که بیان شد گاهی برای بعضی از افراد هزینه بر می باشد. همین هزینه بالا سبب می شود تا از رنگ آمیزی صرف نظر کنند. ولی گاهی می شود با ابزارهایی ساده و در دسترس مانند غلطک طرح دار و شابلون، نقاشی جالبی را روی دیوار کشید. تغییری بزرگ را با کمک این ابزارها می توانید در ساختمان ایجاد کنید که هزینه بسیار پایین برایتان در می آید. برای شناخت بهتر ابزارات این بخش را با دقت مطالعه کنید.

 

رنگ آمیزی دیوار با اسفنج

رنگ آمیزی دیوار  با اسفنج

اسفنج و رنگ تنها ابزار مورد نیاز شما در این نوع نقاشی می باشد. ابتدا رنگ را با اسفنجی روی دیوار می زنید سپس با اسفنجی دیگر روی آن می کشید تا سطح صاف شود. به همین راحتی می توانید دیوارهای خود را در کمترین زمان ممکن رنگ کنید. با کمی خلاقیت می توانید چندین رنگ را با اسفنج روی دیوار بزنید با این روش به کار نهایی جلوه نامحسوس زیبا و منحصر به فرد می دهید. نقاشی با اسفنج بیشتر از آنچه که رنگ آمیزی دیوار مهم باشد خلاقیتی در ترکیب رنگ اهمیت دارد.

 

رنگ آمیزی دیوار با پارچه

رنگ آمیزی دیوار  با پارچه

پارچه ابزار ساده دیگری است که در هر خانه ای به راحتی پیدا می شود. در نقاشی با پارچه هم همانند نقاشی با اسفنج کار با قلم مو را نخواهید داشت. با کمک پارچه می توانید بافت و رنگ را همزمان روی دیوار ایجاد کنید. نقاشی با پارچه بیشتر به سبک کلاسیک نزدیک است و باعث می شود در دیزاین ساختمان تغییر بزرگی حاصل شود. روی دیوار تازه رنگ شده با پارچه ای مناسب رنگ را از روی دیوار بردارید پارچه را به صورت ضربه ای به دیوار بزنید تا بافت خوبی را داشته باشید.

 

رنگ برداری با پلاستیک

در این روش باید بعد از رنگ آمیزی دیوار بلافاصله پلاستیکی را مچاله کنید و روی دیوار برای چند ثانیه نگه دارید سپس به آرامی آن را از دیوار جدا کنید. به همین سادگی می توانید یکنواختی را از دیوار رنگ شده خود بگیرید. پس از اتمام کار خواهید دید که طرح جدیدی که روی دیوار ساختمان زده اید بسیار شبیه به پتینه کاری می باشد. آشفتگی ظریفی که در رنگ برداری با پلاستیک حاصل می شود بسیار جذاب تر از آنچه که تصورش را بکنید است. کافی است یک دیوار از محیط کار یا منزلتان را اینگونه رنگ آمیزی کنید تا از زیبایی آن شگفت زده شوید.

 

نکاتی مهم در انواع نقاشی ساختمان

ما در تیم نقاشی ساختمان پارس پینتر به شما توصیه می کنیم قبل از شروع رنگ کاری دیوارهای ساختمان نکات مهم و جامعی که به شرح زیر است را با دقت مطالعه کنید تا نتیجه خوبی از رنگ آمیز ساختمان به دست آورید.

  • در انتخاب رنگ دقت کنید سعی کنید برندهای شناخته شده را خریداری کنید.
  • قبل از رنگ گرد و غبار دیوار را بگیرید.
  • رنگ مورد استفاده برای سرویس بهداشتی و آشپزخانه باید قابل شست و شو باشد.
  • اگر چند قوطی رنگ برای رنگ کاری نیاز است بهتر است رنگ ها را در یکجا در یک ظرف در بسته نگه داری کنید.
  • قبل از شروع به کار تمامی کلید، پریز، دستگیره در و پنچره ها را باز کنید تا لک رنگ نگیرند.
  • برای آن که کاری تمیز و عالی داشته باشید بهتر است از یک استادکار ماهر کمک بگیرید.

انواع نقاشی هایی که در این مقاله گفته شد تنها بخشی از انواع رنگ آمیزی ساختمان است. در این مقاله نقاشی ساختمان پارس پینتر سعی داشت تا معروف ترین و پرکاربردترین انواع نقاشی را معرفی کند.

برای طراحی و نقاشی، نقاشی ساختمان پارس پینتر آماده است با ارائه بهترین متدها شما را در رنگ آمیزی ساختمان کمک کند تا نمایی زیبا به ساختمانتان بدهید.

نقاشی ساختمان پارس پینتر

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید:

تلفن

Summary
Review Date
Reviewed Item
معرفی انواع سبک های نقاشی ساختمان و جدیترین متد رنگ آمیزی دیوار
Author Rating
41star1star1star1stargray