در مورد محاسن آب و هیجانات بازی های آبی نیاز به نوشتن نیست!! تا آنجا این آب دو حرفی فوق العاده اس که می خواهیم در منزل و ویلا داشته باشیمش … استخر و شروع داستان و خاطرات مشترک خانوادگی …

بعد از زیرسازی، آماده سازی و سفت کاری استخر، اولین قدم برای رنگ آمیزی استخر اینست که بفهمید از کدام رنگ استخر استفاده می کنید. بسته به اینکه با چه نوع سطح خامی کار خواهید کرد، گزینه های مختلفی وجود دارد. برخی از رنگ ها برای 2-3 سال دوام می آورند در حالی که برخی دیگر می توانند تا 8 سال دوام داشته باشند ، و آن را به مقرون به صرفه ترین گزینه تبدیل می کنند.

فقط قبل از انتخاب رنگ مطمئن شوید که از رنگ مناسب استفاده می کنید! اگر استخر شما قبلاً رنگ آمیزی شده است، این انتخاب دو چندان می شود و استفاده از همان نوع رنگی که قبلاً برای ایجاد پیوند مناسب استفاده می شده بسیار مهم است.

رنگ استخری عموما بر پایه رزینهای مقاوم در برابر آب و سریع خشک فرموله شده است و پوششدهی و چسبندگی آن بر روی سطوح کف و دیواره های بتنی، سیمانی و آجری بالا بوده و مقاومت مناسبی در برابر ضربه و سایش دارد. رنگ های استخری برای رنگ آمیزی استخرهای شنا و حوضچه های آب شیرین پیشنهاد می گردد. مقاومت در برابر محیط های آبی، زمان خشک شدن مناسب، قدرت پوشش عالی، مقاومت در برابر سایش، ضربه، اشعه خورشید و نور ماوراء بنفش از ویژگیهای رنگ های استخری می باشد.

رنگ آمیزی استخر شنای بتنی در ابتدا کار احساس می شود که وقت و هزینه زیادی می خواهد اما روند کار آنچنان که تصور می شود پیچیده نیست و شما فقط چند ابزار – و رنگ استخری نیاز دارید.

نقاشی و رنگ آمیزی استخر ، رنگ استخری

نقاشی و رنگ آمیزی استخر ، رنگ استخری

نقاشی و رنگ آمیزی استخر ، رنگ استخری

نقاشی و رنگ آمیزی استخر ، رنگ استخری

نقاشی و رنگ آمیزی استخر ، رنگ استخری

نقاشی و رنگ آمیزی استخر ، رنگ استخری

نقاشی و رنگ آمیزی استخر ، رنگ استخری

نقاشی و رنگ آمیزی استخر ، رنگ استخری

در انتخاب و رنگ آمیزی استخر، ایزولاسیون رطوبتی کامل کف و دیواره‌ها، دوام و پایداری بالای رنگ، مقاوم در برابر قارچ و کپک، عدم نیاز به استفاده ازعایق‌های قیری، مقاوم در برابر فشار آب بالا از اولویت های رنگ مناسب استخر می باشد.

 

رنگ های رنگ استخری :

رنگ های استخر در طیف وسیعی از رنگ های باشکوه تولید می شود، رنگ های واقعی می توانند از این کارت رنگ و از دسته ای به دسته دیگر متفاوت باشند. رنگ استخر بسته به آب و هوا ، آسمان ، زمان روز ، آب و نور استخر می تواند بسیار متفاوت باشد.

رنگ استخر یکی از انواع رنگ های مقاوم در برابر آب است که در محیط های مرطوب که دائماً با آب و بخار آب سروکار دارند مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از نام رنگ استخر پیداست، از این رنگ ضد جلبک برای پوشش دیواره ها و کف استخر استفاده می شود. رنگ استخر با ایجاد پوشش ضد آب تجهیزات و فضای استخر را در برابر جذب رطوبت و آب مقاوم می کند.

یکی از راه‌های ایجاد پوشش‌ در استخر، استفاده از رنگ های ضد آب است. کف و دیواره‌ی استخرها ازجمله حساس‌ترین قسمت های استخر هستند که دائماً با آب در تماس هستند و برای افزایش طول عمر آن‌ها می‌بایست تدابیری اندیشیده شود. استفاده از رنگ‌های مخصوص استخر جهت رسیدن به این هدف توصیه می‌شود.

 

نکات مهم برای اجرای رنگ استخر:

استخرها از زیر سازی های مختلفی تشکیل شده‌اند. معمولاً جنس بدنه و کف استخرها از سیمان است. بعد از اتمام سطح نهایی استخر را ساب می‌زنند تا مسطح شود و رنگ کاملاً روی استخر خود را نشان دهد. هر چه ساب استخر بهتر اجرا شود، رنگ خود را بهتر نشان می‌دهد. برای پوشاندن ضعف‌ها و خطاهای مربوط به ساخت استخر بهتر است از رنگ ماستیک استفاده نمایید.

اگر استخر رنگ نشده باشد یا به اصطلاح خام باشد باید در انتخاب رنگ استخر و کیفیت آن بسیار توجه داشته باشید. زیرا رنگ استخر آخرین لایه‌ی اجرا شده است و موجب زیبایی سازه می شود. همچنین اگر رنگ با کیفیت و مناسب استخر نباشد بعد از مدت کمی به دلیل برخورد زیاد با آب پوسته پوسته می‌شود و گاهی حتی بتن استخر به صورت قاشقی شکل تخریب می‌شود و هزینه و خسارت مالی زیادی در پیش خواهد داشت.

اگر استخر از قبل رنگ شده باشد و دچار شکست‌های قاشقی یا رنگ پوسته پوسته شده باشد، باید ابتدا سطح استخر را سندبلاست کنید و ب کاملاً استخر را بشویید و بعد از آن رنگ مورد نظر را اجرا کنید.

به دلیل متراکم بودن رنگ و پوشش بالا نیازی به اعمال رنگ به صورت چندلایه نیست.

 

عملکرد رنگ استخر ضد جلبک چگونه است؟

در استخر ها برای جلوگیری از رشد خزه و جلبک و میکروارگانیسم‌های زنده که به سطوح استخر می چسبند، از رنگ استخر ضد جلبک استفاده می شود. این جلبک ها به سطح سیمان و بتن چسبیده و رشد می کنند. جلبک ها ضمن تغذیه اکسیژن آب موجب بدبو شدن و گندیدگی آب استخر می‌گردند.

استفاده از رنگ استخری به عنوان پوشش دکوراتیو استخر امری عمومی و اقتصادی‌ترین روش آب‌بندی استخر است. انتخاب رنگ استخری مناسب با پایه شیمیایی همگن با زیر کار استخر بسیار حائز اهمیت است .

مزیت رنگ استخر ضد آب چیست؟

  • توجیه اقتصادی به دلیل طول عمر بالا
  • پوشش و سرعت اجرایی بالا و حذف حلال مضر مصرفی حین اجرا
  • فاقد حلال‌های سمی و مضر برای انسان و محیط زیست
  • کاملاً بهداشتی و بدون بو
  • قابل اجرا با روش‌های سنتی مانند قلم ‌مو، غلتک و پیستوله
  • مقاومت به آب بسیار عالی (Water Resistance)
  • قابلیت پرکردن ترک‌های سطحی بتون و سیمان (Crack Covering)
  • ترمیم پذیری آسان
  • مقاومت به خزه، جلبک و دیگر میکروارگانیسم‌ها
  • بدون بو و عوارض شیمیایی و ضدخزه، جلبک و باکتری
  • غیرقابل اشتعال و سازگار با محیط زیست
  • مقاوم در برابر مواد شوینده، اسیدی و قلیایی

 

آب بندی استخر:

از مهمترین نکات در رنگ آمیزی آب بندی کامل استخر می باشد که با استفاده از عایق ها و همچنین انتخاب رنگ استخری مناسب اینکار به خوبی انجام می شود.

 

نکات مهم برای اجرا رنگ استخر:

زیرسازی استخرها و جنس بدنه و کف آن را معمولاً سیمان است و بعد از اتمام مراحل زیرسازی، سطح نهایی استخر را ساب می‌زنند تا مسطح شود که رنگ کاملاً خود را نشان دهد. هر چه ساب استخر بهتر اجرا شود، رنگ استخر جلئه بهتری پیدا می کند و زیباتر و دیک دست تر در می آید. برای پوشاندن ضعف‌ها و خطاهای مربوط به ساخت استخر بهتر است ماستیک کاری و بتونه گیری خوبی استفاده نمایید.

اگر استخر رنگ نشده و به اصطلاح خام باشد، می بایست در انتخاب رنگ استخر و کیفیت آن بسیار توجه داشته باشید. زیرا رنگ استخر آخرین لایه‌ی اجرا شده است و موجب زیبایی سازه می شود. همچنین اگر رنگ با کیفیت و مناسب استخر نباشد و آب بندی کاملی نشده باشد، بعد از مدت کمی به دلیل برخورد زیاد با آب پوسته پوسته می‌شود و گاهی حتی بتن استخر به صورت قاشقی شکل تخریب می‌شود و هزینه و خسارت مالی زیادی در پیش خواهد داشت.

اگر استخر از قبل رنگ شده باشد و نیاز به بازسازی و رنگ آمیزی مجدد باشد و همچنین دچار شکست‌های قاشقی یا رنگ پوسته پوسته شده باشد، باید ابتدا سطح استخر را سندبلاست کنید و کاملاً استخر را بشویید و بعد از آن رنگ استخری مورد نظر را اجرا کنید که به دلیل متراکم بودن رنگ و پوشش بالا نیازی به اعمال رنگ به صورت چندلایه نیست.

 

طراحی و نقاشی روی دیوار استخر و نقاشی کف استخر:

در حین طراحی و انتخاب زمینه رنگی استخر و زمانی که نوع رنگ خود را انتخاب کرده اید ، نوبت به قسمت جالب رسیده است! رنگها. آیا به دنبال ظاهری کلاسیک ، مدرن، سفید یا آبی هستید؟ آیا استخری با ظاهر دو رنگ را دوست دارید؟ یک طراحی و نقاشی خلاقانه چطور؟ با کمی تخیل می توانید استخر خود را به حیاط خلوت اقیانوس یا آکواریوم تبدیل کنید (بستگی به مهارت شما در نقاشی امواج ، دلفین ها و ماهی ها دارد!).

برای نقاشی دلفین، نقاشی کودکانه و کف و دیواره استخر می توان از نقاش هنرمندی که ایده های جذاب نقاشی و حتی سه بعدی دارد، دعوت کرد که گروه طراحی پارس پینتر بهترین هارو در این زمینه داره.

همچنین گزینه های انتزاعی ، آرم ها (تیم ورزشی مورد علاقه خود را چطور؟) ، اشکال هندسی ، پوشش پاشیده ها و شیب ها همیشه وجود دارد! استخر شما بوم شماست و شنا با دلفین ها لذتی چند برابر! اینم از هنرهای زیرآبی!!

طراحی و نقاشی روی دیوار استخر و نقاشی کف استخر

طراحی و نقاشی روی دیوار استخر و نقاشی کف استخر

 

شرکت های تولیدکننده و برندهای رنگ استخری: الوان، هاویلوکس، احسان و گولدفیش، سحر، رنگتاب، ماندگار، مشکات، فراز پیشه، کاپارول، روناس، برموکول و … هستند و رنگی که دارای خصوصیاتی مثل : مقاوم در برابر رطوبت، تست مقاومتی در برابر آب جوش، مقاوم در برابر نور خورشید، اعمال تک لایه باشد، رنگ بسیار خوبی برای خرید و اجراست.

زمان خشک شدن رنگ استخری بستگی به جريان هوا، دمای محيط، ميزان رطوبت ، ضخامت و تعداد لايه ها دارد.  نقاشی ساختمان در تهران

 

قبل از پر کردن استخر با آب ، تمام دستورالعمل های زمان خشک کردن را دنبال کنید. اکنون می توانید آرام بنشینید و کارهای خود را تحسین کنید!

بعد از اتمام رنگ آمیزی و خشک شدن کامل استخر، آبگیری کنید و حالا آب تنی شروع می شه!! برنامه ریزی کنید – مهمه که شما می خواید از انتهای عمیق شروع کنید و به کم عمق بروید تا بتوانید پس از اتمام کار از آنجا خارج شوید – برخلاف همکاران و دوستان!

خب چی فکر می کنی؟ رنگ آمیزی استخر نه تنها یک انتخاب اقتصادی است، بلکه یک خروجی عالی خلاقانه ، انجام آن آسان و سرگرم کننده نیز هست! نقاشی روشی عالی برای شخصی سازی استخر خود برای سالها لذت است.

 

گروه ساختمانی و خدمات رنگ آمیزی تخصصی پارس پینتر همچنین ارائه دهنده همه خدمات ساختمان می باشد. با اولین تماس ما بصورت حضوری در خدمت تان هستیم تا با مشاوره حضوری پاسخگوی تمام سوالات باشیم.

 

برای رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان نمای ساختمان  گروه نقاشی ساختمان پارس پینتر آماده است با ارائه بهترین متدها نمایی زیبا به ساختمان تان بدهد.

نقاشی ساختمان پارس پینتر

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید:

تلفن

رنگ استخری ، نقاشی و رنگ آمیزی استخر باغ و ویلا

رنگ استخری ، نقاشی و رنگ آمیزی استخر باغ و ویلا

رنگ استخری ، نقاشی و رنگ آمیزی استخر باغ و ویلا

رنگ استخری ، نقاشی و رنگ آمیزی استخر باغ و ویلا